• Index
  •  » Sezon 2
  •  » Technologia: Podróże kosmiczne i rodzaje napędu oraz komunikacji

#1 2014-11-26 15:23:54

Oz

Moderator

Zarejestrowany: 2013-12-02
Posty: 75

Technologia: Podróże kosmiczne i rodzaje napędu oraz komunikacji

PRĘDKOŚCI PODŚWIETLNE
Mach 20 (7 km/s)    Mach 10k (3 500 km/s)    Mach 58k (20 000 km/s)



http://i.imgur.com/WutIIt1l.jpg


Podczas gdy na powierzchni planet powszechnie spotyka się odrzutowe silniki strumieniowe pozwalające na rozwinięcie prędkości Mach 20 (7 km/s), do poruszania się w przestrzeniach orbitalnych wykorzystywany jest podświetlny napęd impulsowy, bazujący na energii uzyskanej z fuzji izotopów litu i wodoru. Energia uzyskana podczas tej reakcji pozwala na lot z prędkością dochodzącą do 1,1% prędkości światła (3 500 km/s). W Układzie Słonecznym pozwalałoby to na pokonanie odległości dzielącej Słońce i Plutona w 19 dni ziemskich.

http://i.imgur.com/vJJxJXkl.jpg


Jednym z nowszych wynalazków Society of Reason jest napęd fotonowy. Bazujący na energii wzmocnionego strumienia fotonów generowanego przez laser o dużej mocy, napęd fotonowy pozwolił zmniejszyć rozmiar i poprawić osiągi silnika. Generator pozwala na rozwinięcie prędkości równej 6,6% prędkości światła (20 000 km/s), co znacznie skróciło czas podróży międzyplanetarnych. Analogicznie - statek z napędem fotonowym trasę odległość między Słońcem a Plutonem przebyłby w 3 i pół dnia.

Powyższe dane nie uwzględniają rodzaju okrętu, jakości i poziomu silnika oraz mocy przekazanej do napędu, w związku z czym w osiągach konkretnych jednostek mogą pojawić się pewne odchylenia. Naukowcy z Society of Reason poszukują oczywiście jeszcze wydajniejszych rodzajów napędu, jednak jak do tej pory na przeszkodzie stoją problemy techniczne oraz problem wynikający z zagęszczenia obiektów kosmicznych w układach planetarnych. To co jest możliwe na autostradzie, staje się karkołomnym wyczynem na osiedlu domków jednorodzinnych. Tyle w kwestii poruszania się wewnątrz układów planetarnych.



PRĘDKOŚCI NADŚWIETLNE
WARP I (300 tyś km/s; 1c)    WARP II (2,5 mln km/s; 8c)    WARP III (7,2 mln km/s; 24c)    WARP IV (20 mln km/s; 64c)



http://i.imgur.com/Yue0Hhul.jpg


Jeżeli chodzi o podróże międzygwiezdne sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Teoretycznie są one możliwe dzięki napędowi WARP w którego rdzeniu zachodzi kontrolowana reakcja antymaterii z materią, produkująca wysokoenergetyczną plazmę, zasilającą generator pola WARP. Pole to lokalnie zakrzywia czasoprzestrzeń i umożliwia poruszanie się z prędkościami nadświetlnymi, wzrastającymi nieliniowo. Do tej pory najwyższą uzyskaną wartością prędkości był WARP IV (20 mln km/s) i na tym etapie badań naukowcy Society of Reason są zgodni co do tego, że ze względu na ograniczenia natury technicznej, wartość ta nie zostanie przekroczona jeszcze przez długi czas. Brak więc widocznych perspektyw na przeskoczenie do prędkości WARP V.

W praktyce podróżowanie z prędkością WARP jest możliwe, jednak bardzo ograniczone. Przede wszystkim prędkości nadświetlne wymuszają umieszczenie załogi na czas lotu w specjalnych komorach statycznych, zwanych komorami inercyjnymi lub (równie błędnie, co popularnie) komorami hipersnu, w których następuje zredukowanie funkcji życiowych niemal do zera. Poza tym niemożliwe jest poruszanie się z prędkością WARP na dowolnie wybranych odcinkach, co wymusza podróżowanie od układu do układu w pojedynczych skokach, ale tylko tam, gdzie wcześniej astrofizycy zlokalizowali istnienie bezpiecznych tras łączących układy planetarne. W przeciwnym wypadku fluktuacje grawitacyjne doprowadziłyby do zniszczenia statku.



TUNELE CZASOPRZESTRZENNE



http://i.imgur.com/wDAn3Wel.jpg


Zaobserwowane, jednak niepoznane do końca zjawisko anomalii grawitacyjnych, pozwalające na bezczasowe znalezienie się w innym punkcie wszechświata. Podstawy teoretycznego istnienia tuneli czasoprzestrzennych położyła już na począku XX wieku einsteinowska teoria względności oraz koncepcja mostu Einsteina-Rosena. Teoria ta została rozwinięta kilkadziesiąt lat później przez dwóch badaczy Kipa Thorne'a i jego ówczesnego studenta Mike'a Morrisa. Po dziś dzień anomalia ta bywa nazywana w środowiskach naukowych tunelem Morrisa-Thorne'a.

Offline

 

#2 2014-11-26 17:51:08

Oz

Moderator

Zarejestrowany: 2013-12-02
Posty: 75

Re: Technologia: Podróże kosmiczne i rodzaje napędu oraz komunikacji

KOMUNIKACJA



Do komunikacji wewnątrz układów planetarnych wykorzystuje się promieniowanie elektromagnetyczne, które pozwala na prowadzenie w czasie rzeczywistym transmisji wizualnej, dźwiękowej i kinestetycznej. Korporacje prześcigają się w oferowaniu nowych produktów gwarantujących jeszcze lepszą jakość komunikacji, zapewniając że wkrótce obrazów holograficznych nie będzie można odróżnić gołym okiem od rzeczywistych.

Wynalezienie napędu WARP wymusiło jednak stworzenie sposobu komunikacji na dystansach, których pokonanie zajęłoby fali elektromagnetycznej nie dzień lub miesiąc, lecz całe lata. Wykorzystano w tym celu zjawisko stanu splątania kwantowego cząstek, które zdaniem niektórych naukowców Society of Reason może być wynikiem istnienia między cząsteczkami mostu Einsteina-Rosena. Oddziaływanie jest bowiem natychmiastowe i nie zanika wraz z odległością. Pozwala to na kontakt podobny do niewidzialnej kablowej linii telefonicznej rozciągniętej na przestrzeni dziesiątek lat świetlnych. Wymaga jednak istnienia ściśle określonego nadajnika i odbiornika, podobnych w działaniu do antycznych ziemskich centrali telefonicznych.

Offline

 
  • Index
  •  » Sezon 2
  •  » Technologia: Podróże kosmiczne i rodzaje napędu oraz komunikacji

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.stosunki.pun.pl www.1ig10.pun.pl www.prawowspia.pun.pl www.akademiavrp.pun.pl www.gwiezdni-wedrowcy.pun.pl